Widget Logo POLIMAS | Blogger

Assalammualaikum. Thanks la sbb sudi mai duk baca semua ni.. haiz... tah la.. tangan n otak tak leh duk diam walau sem 3 dah nk habes.. hahahha... uke2...

Sebelum ni aku ada share pasal Badge blogger Polimas kan?
alaaaa... yang gamaq ni ni....
haaa! ingat dah? hehehe... Alhamdulillah.. Dapat jugak sambutan.. dari apa yang aku tengok tak sia2 jugak larh apa yang aku buat ni...
Bagi yang belum ambil, Sila ambil Disini Yah! heeeee! Free ja... 

Uke back to the story.. Baru2 ni aku nk buat pembaharuan dari segi designing aku. 
aku cuba tukar dari static ke animated! hehehe... sbb aku dari dulu suka flash and sentiasa cari benda untuk nak create. Alhamdulillah.. baru dapat ilham.. terus buat...uke.. tengok kat bawah ni...









Ok,, ni hasil dari apa yang aku buat.. setakat ni aku wujudkan widget dulu... nanti akan ada floating punya mcm badge tu.. so jangan risau. Ni size standard dia.. just 100px X 125px ja... uke kalau korang nak sila amik kat bawah... :)



100px X 125px


150px X 187.7




200px X 250px


Uke ni adalah 3 size yang aku editkan... kalau korang taknak or tak muat ka apa ka.. FEEL FREE TO EDIT THE SIZE... Flash adalah vector image so takkan pecah walau besaq mana skali pon.. uke? skang ni kalau korang nk edit.. Tengok bawah ni... (make sure amik coding html dulu then paste kat Widget box HTML dulu baru senang nampak)
Click to Enlarge
Uke skang nampak bahagian yang aku dah highlight kan? edit kat situ ya... Anda sebagai seorang blogger jadi saya tak payah nk terang pasal "height" n "width"...

Apa2 just contact or komen k..
Kepada Poli2 or IPT atau Organisasi lain yang nk cam ni.. boleh hubungi saya uke!

Sekian dari saya.. Khas untuk POLIMAS.

"Nothing Perfect In This World"

Post a Comment

3 Comments