POLIMAS Button Badge For Blogger

Arini aku tengah2 BlogWalking Tiba2... aku ada la masuk satu belog ni.. STUDENT USM brader!! Whoaa! Pastu aku tertarik dengan Button Badge USM yang ada kat belog dia... Ni belog dia... Cik Wani!!

Then aku terpikir... USM ada... Kenapa POLIMAS takdak? hahahaha! so.. aku pon Create Button badge Polimas!

Yang bgus nya aku rasa nk share ngn semua student POLIMAS yang ada belog!!
Badge yang aku create mcm ni...


Sorry la kan kalau tak elok.. ni ja yang mampu aku wat pada pukui 1 pg! whoaa!
so kalau korang nak.. korang boleh amik! sbb aku nk bg! hahahaha! Check this out!

Cara nk buh benda alah ni kat belog korang :

Kalau Korang Guna Custom Layout yang korang amik dri web lain :
Copy Code yang korang nak-->Masuk bahagian design-->Then amik edit HTML-->click expand Widget Templates-->tekan Ctrl+F-->Taip </head> -->pastu paste kan bawah </head> -->save!

Kalau Korang guna layout Dari blogger :
Copy Code yang korang nak-->Masuk bahagian design-->Then amik edit HTML-->click expand Widget Templates-->tekan Ctrl+F-->Taip </body> -->pastu paste kan atas </body> -->save!

Berikut adalah Position2 Button badge ni yang kowank boleh pilih!

Top-Left






Bottom-Left








Top-Right








Bottom-Right






Kalau ada apa2... jangan segan silu untuk bertanya Di komen atau Shoutbox!

Kalau tak jadi, Sila Refer Post ini.. Masalah Button!

"Nothing Perfect In This World"

Post a Comment

14 Comments

  1. wohaa...lama2 blog ni jadi blog tutorial!! tahniah...truskan lagi usaha murni anda! :D

    ReplyDelete
  2. ncik paan, buat la satu page untuk kumpul segala blogger polimas, mcm yang ncik nikillas buat, bila click je kt button blogger usm, dia akan link ke page yg ada list blogger dr usm.

    cadangan je tu ^^

    ReplyDelete
  3. salam..
    aki nie admin blog wataniah polimas..
    nk gak taw cmane nk ltak bdges nie..
    x jadi pun..
    nthen cmane nk wat badges nie..
    thnx

    ReplyDelete
  4. heyyyy...congratz buat ney!comot amik okeyh!thanx =)

    ReplyDelete
  5. huhu...cik fizah dah ambik...thank yewww

    ReplyDelete
  6. gmbaq saidon kasi letak haha

    ReplyDelete
  7. WAAaaa... dah boley la.... hakhakhkah.... saidon dah k brhnti da... kahakhakha..

    ReplyDelete
  8. letak gambar bangunan 7 tingkat tuh.. :))

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. askum,nak tanya la...kalo button badge utk politeknik seberang perai mcm mana nak wat eak???mcm menarik jerk..lg bg tunjuk ajar x camner nak buat...sy pown baru start2 berblogging ney so banyak la kena blajar...

    ReplyDelete
  11. uke ryzal skang bg emel fb.. ataupon add fb aku.. senang mau cita.. ^^

    ReplyDelete