Cutomize Your Blog!

Hello Dunia yang Fana! hahahahah... Arini aku akan show
korang.. CUstomize sikit Blog korang tu... Ok, aku akan gt
au 2 customization yang simple yang boleh korang buat... Dalam blog aku, apayang korang leh nampak ialah Custom Floating image.. and Moving title... hohohoho...

1st - Custom Floating Image

Macam aku, Aku buat sendiri animated image tu, kalo k
orang nk buat jugak gambar gerak2 macam tu, korang boleh donlod satu software nih.. senang
dan simple untuk digunakan.. aku dah guna sejak form 3! ngeee~

Klik Link Ini untuk Donlod - Ulead GIF animator 5.0

Kalo tak reti guna? Klik sini - Makcik Youtube

Ok! Let straight to the point!

Step 1 - Cari gambar di mana2 website atau upload
gambar korang kat mana2 contoh Photobucket atau images
hack lepas tu copy URL gambar tersebut.

step2 - Korang Klik link ni--> - Klik saya!
pastu tengok gambar dibawah
!
*Klik Gambar Untuk Besarkan

Step 3 - Dan kalo korang tak paham apa nk kena buat lepas tu, Korang just follow gambaq kat bawah ni... korang kena mausk kat Design>Edit Html...
Step dalam gambaq ialah,
1- Tekan Ctrl+F dan tulis
2- pastekan code korang tu ba
wah
3 - Save! settle sudaa...
*Klik Gambar Untuk Besarkan

Settle Sudaaa~

Ok sekarang aku akan tunjuk cara paling mudah untuk gerakkkan title korang...

2nd - Marque Blog Title

step 1 - korang right klik kat mana2 blog aku nih, then korang klik VI
EW SOURCE.... Dan ikut gambar dibawah...
*Klik Gambar Untuk Besarkan

step 2 - korang bukak Bahagian Design>Edit Html.. Pastu sila ikut gambar dibawah...
*Klik Gambar Untuk Besarkan
step 3 - Save! hahaha.. settle jugak! ingat untuk tukarkan bahagian yang telah aku line kan... dan sila paste dia tempat yang betul.. huhuhuhu..

Kalau ada apa2.. Sila tinggalkkan dibahagian komen keyh....


"Nothing Perfect In This World"

Post a Comment

4 Comments

  1. macam senang ja. teringin gak nak buat.
    takpa nnt bole torayyy...

    ReplyDelete
  2. ya3! sila try! saya share memang untuk org lain try.. hohohohoho... :)

    ReplyDelete
  3. tutorial apa kak? gerak2 gambar tu erk?

    ReplyDelete