USB - Folder Turn to a Shortcut? Get your system away from infected!!

Assalamualaikum. Pada pos yang lepas aku telah memberi keterangan mengenai mcm mana nak recover balik file dalam folder yang telah menjadi shortcut dalam USB korang. Kalu korang tak baca lagi, tanpa segan dan silunya silalah ke How To Recover Shortcut Folder post. Untuk makluman korang walaupun korang dah tahu, perkara ini terjadi kerana application yang bernama Zonoy.exe dan Zonoyx.exe. Mereka adalah sejenis malware yang mengganggu sistem korang. Ok let straight to the point.
Malware ini hidup di dalam virus korang dan sentiasa cuba untuk menjangkiti Komputer yang lain untuk menjadi Ibu pusat atau CENTRE diorang untuk mennjangkiti USB yang lain. Aku pun pening nk terangkan. So aku akan Terangkan dalam cara yang lebih mudah.


Komputer/Laptop - Menjadi CENTRE bagi Malware tersebut untuk berselindung dan menjangkiti Pendrive or USB disk lain yang bersih/Sihat untuk menjadi satu bencana bagi para engguna dengan menghilangkan file asal dan menggantikannya dengan shortcut.


USB - USB yang bersih akan dijangkiti jika dicucuk pada komputer yang menjadi Centre pada malware ini. Dan USB yang dijangkiti ini akan menjangkiti komputer lain yang sihat.

Ini lah arus virus yang tiada kesudahannya.

Oleh itu, untuk protection dari pada komputer anda menjadi centre, aku mencadangkan korang menginstall applikasi yang diberi nama USB disk Security. Software ini akan membantu korang untuk mengelakkan dari komputer anda dijangkiti malware tersebut. Sila lah download bag yang takdak lagi. software ini amat berguna bagi korang.



Untuk Download, Sila tekan Butang Download atau Link dibawah :-

Download USB Disk Security


"Nothing Perfect In This World"

Post a Comment

1 Comments