Security Komputer Tebaik Bagi Aku

Assalamualaikum, dah dekat 3 minggu aku tak update blog... Sibuk sangat.. Maklumalah... Dekat2 ngan final ni + bnyak kerja tertangguh plak tuh so skang seminggu sebelum final aku nk release kan tension aku dengan Share kan apa yang aku ada.. Aku akan share pasal COMPUTER SECURITY yang aku ada..

Seperti yang anda tahu, Anti-Virus merupakan applikasi keselamatan bagi komputer anda. Tetapi tahukah anda bahawa Anti-Virus sahaja tidak dapat melindungi Komputer anda dari segala Musuh cyber. Sekadar bernama Anti-Virus, ia hanya akan menghalang VIRUS! Pada zaman sekarang, Dengan teknologi wayar pintar yang dapat megalirkan data-data melalui internet, Musuh pada komputer telah bertambah. Ini membuatkan Komputer anda semakin terancam. Oleh itu komputer anda memerlukan security yang lebih tinggi dan bukan sekadar Anti-Virus. Security yang aku gunakan ialah :-

  1. AVG Free Anti-Virus 2011
  2. Malwarebytes Anti-Malware
  3. Usb Disk Security
  4. Panda USB Vaccine

AVG Free Anti-Virus 2011
AVG adalah Freeware yang agak power bagi aku sebab yang utama dia free, then ia berguna plak tuh. Dan aku listed kan kenapa aku suka AVG.

  • Free
  • Tak berat
  • Scan Prosess Secara mendalam  dan laju
  • Berusaha untuk HEAL kan sesuatu File yang dijangkiti sebelum Meng Delete nya...
  • Anda bleh dapatkkannya di www.avg.com



Malwarebytes Anti-Malware
Malware bytes Anti-Malware adalah sebuah applikasi yang berguna sangat bagi aku sebab ia mampu menghalang kemasukan automatic Malware melalui sesetengah web. Function dia mcm kat bawah ni..





Aku akan Postkan Tentang Anti-Malware ini untuk Korang download.




Usb Disk Security
Usb Disk Security Adalah Sotware yang aku gunakan untuk melindungi Komputer aku dari Virus yang berasal dari Pendrive atau apa2 device yang menggunakan USB port yang cuba mengjangkiti Komputer aku. Disamping Itu software ini juga mampu membersihan beberapa jenis Malware yang biasa mengjangkiti Pendrive. Kowank boleh Download dari post aku yang lepas.. Usb Disk Security.





Panda USB Vaccine
Panda USB Vaccine adalah sebuah Applikasi yang akan memadam Autoplay korang bagi melindung Pendrive korang dari Dijangkti dan mengjakiti komputer/pendrive yang lain. Untuk maklumat Lanjut dan download, Korang boleh ke Post aku yang lepas. Panda USB Vaccine



* Semua Applikasi yang aku gunakan tidak lansung menggangu Performance komputer/Laptop korang sebab ia adalah seringan-ringan applikasi yang terbaik pernah aku gunakan.

Make your Choice! Or Choose it all! hahahah... ^^

"Nothing Perfect In This World"

Post a Comment

7 Comments

  1. apa yang sempoi man? hahaha...

    ReplyDelete
  2. I prefer Windows Security Essentials

    ReplyDelete
  3. Windows Security Essentials is a good program.. but its a bit bored for me.. hahah..

    ReplyDelete
  4. aku tetap vote eset smart security 4 :)

    ReplyDelete
  5. incik paan....lappy sy salu tershut down sndri..apkah mknanya..???

    ReplyDelete